tisdag 16 oktober 2012

Barnmat

Pyret äter ju inte barnmat ännu..tur är väl det för jag var i affären idag, man blir minst sagt förvånad över alla dessa burkar..verkligen massor, hur ska man veta vilken sort..smak..jo ålder fattar jag men man ska ju stå och läsa sig till allt..och tanken på alla E nummer..pyret jag är ledsen du får välja på att svälta eller bröstmjölk hela livet...ja jag vet att man förr eller senare måste ge sin lille mat, godis, glass som innehåller e-nummer men man kan ju inte låta bli att fundera för det är ju mitt barn.
Att sen min mage lagt sig..det beror inte på att jag slutat äta godis..nej jag promenerar varje dag med barnvagn och last..(pyret) så då tajtar man till sig..min vikt nu..skäms på dig för att du trodde att du skulle få veta..nej nu väntar pyret & jag på Erik som strax är hemma maten är nästan klar och kvällen är soffläge..pyret sov nu...snällatid kramiz

1 kommentar:

  1. Nu hade jag turen att ha två ungar så O:s mat var inte så jobbig men som mamma kollade man med extrem skepsis på innehållsförteckning.
    Sån är man som mamma..vänj dig och kör hårt...du klarar det..fråga personalen.
    Kramar till pyret och puss på dig, hälsa Erik

    SvaraRadera