söndag 29 april 2012

Hej och hoj

Varför ska jag skriva? jo jag har rätt svårt att göra något annat än att sitta...gå sakta och ta mig runt...Pyret..alltså min lilla vän i magen tar plats..plus 18 kilo extra vikt...och på den min lite extra vikt...jorå 1:65 och hmmm ja jag skriver inte min normalvikt men den är iallafall inte under 80...så nu ligger den på....ja du förstår nog tungt...och för den som tror att jag i vanliga fall är en soffpotatis så har den personen fel.
Jag är dansmänniska..alltid dansat...och utbildat ledare samt sjukgymnast...men nu är man som en felvänd dromedar...men en elefant i magen...förlåt pyret men blivande mamman är trött för pyret har kickat mammas urinblåsa och revben halva natten...
Nu är han lugn och Erik och jag ska snart ut på en liten promenad...
När väntas Pyret komma ut? jo beräknad tid är 19 maj....så till dess för jag stå ut med kickarna från pyret...han tror nämligen på fullt allvar att han är nästa Zlatan...kickar på allt....stackars mig..jag får blåmärken på insidan..
tyck lite synd om mig snälla=)
Så välkommen till min gravidblogg...för ibland är det en pina för just Lina
LinaPina...s...gravidblogg
Så jag känner mig lite pressad...

5 kommentarer:

  1. Wow du gjorde det..jag trodde aldrig du skulle blogga:) jag följer..och vi köpte ny säng, skrivbord, 2soffa + 3soffa och en snygg tv möbel samt massor av texil och husgeråd..pappa fick slita men nu är allt hemma i mitt hem..wow jag har ett eget hem=)
    skit va stor magen blivit..man kan ju nästan tro att du har halva ikea där inne.
    Pyret vill ha en hel fotbollsplan..........
    puss&kram messar bilder på möblerna ikväll...

    SvaraRadera
  2. Hej gumman jaså du har äntligen fått bloggfeber..själv har jag bara delvis feber...usch inte nämna feber nu när ungarna är friska...ta i trä.
    Pyret ser ut att trivas=) vi lovar att köpa både boll och fotbollströja...storlek 50...
    puss på sig och hälsa Erik
    Stor kram från oss

    SvaraRadera
  3. Välkommen i bloggvärlden..hur mår den lille..har han ont i fötterna..
    Usch att bli störd så och förstörd din blåsa måste vara helt bucklig..hi hi
    Men du vet att jag älskar dig så Linis ha en underbar dag och kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Lilla tösen, har du också fastnat i bloggträsket..men gumman jag håller koll här för morsan blir du inte av med så lätt=)

    Vi älskar både dig, pyret och Erik och önskar godnatt och hoppas natten blir lugn, sov gott dotra min.

    SvaraRadera
  5. Ska bli kul att följa och det drar ihop sig..mitten av maj var det?
    Må gott kram

    SvaraRadera